Oldalak

2014. április 13., vasárnap

Nagyon csokis csokitorta



Kis-nagy húgomnak 12. születésnapjára készítettem egy ilyen fincsi, tinik kedvence tortát.
 Hozzávalók a piskótához:
  • 6 tojás
  • 6 púpozott e.k. liszt
  • 6 csapott e.k. cukor
  • 3 púpozott e.k. keserű kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
Hozzávalók a ganache krémhez:
  • 180 gr. étcsokis tortabevonó
  • 200 ml. habtejszín
Amit még használtam hozzá:
  • 20 db babapiskóta
  • 500 gr. eper
  • 3 e.k. cukor a szirup főzéshez
  • kb. ugyanennyi víz
  • 7 csomag Kit-Kat csoki
  • 4 csomag Smarties
  • Nutella a torta bevonásához




Első lépésként a piskótát készítettem el a szokásos módon: szétválasztom a tojásokat, a sárgáját kikeverem a cukorral, liszttel, kakaóval, és a sütőporral. Majd a fehérjét kemény habbá verem. 1/3-át teszem először bele a lisztes keverékbe, hogy fellazuljon kicsit, majd a többi részét is óvatosan beleforgatom. 160fokra előmelegített sütőbe teszem és kb. 30perc elteltével tűpróba után a lekapcsolt sütőben hagyom kihűlni.
Amíg hűl, elkészítjük a ganache-t. A csokit apróra törjük, és a tejszínt felforraljuk, és jól nyakon öntjük a csokit :) 
Kézi habverővel csomómentesre keverem, és "kiteszem az erkélyre hűlni" (a lényeg hogy jól kihűtjük).
Aztán megpucolom az epret és felfőzöm a cukorral sziruppá. A babapiskótát beáztatjuk a szószba, majd félre rakjuk, mert valószínűleg már kihűlt a ganache. 
Robotgéppel felverem, és a kettévágott piskóta egyik felét megkenem a fele krémmel. Megpakolom szépen sorjában a piskótákkal, és a maradék epret is ráteszem. A ganache másik felét most használjuk fel, az eper réteg tetejére kenjük. Mehet rá a kakaós piskóta fedél. Nutellával bevonjuk az egész tortánkat, hogy ráragadjon a Smarties is és a Kit-Kat is. A rózsaszínű csokidrazsékból kiraktam a torta közepére egy 12-est és a többi színt köré szórtam. Így kissé egy szemvizsgálat feladataként néz ki, de szerintem jópofa lett!
Végül a Kit-Kat csokikat félbetörve egyesével felsorakoztattam a torta szélére éééés KÉSZ! :)

Vigyázat! Nagyon CSOKIS!!!! :)

Nagyon Boldog Szülinapot Namesz!!! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...