Oldalak

2014. február 1., szombat

Zúzmara fondtant torta

Tavaly beleástam magam a tortasütés rejtelmeibe is, méghozzá egy kedves barátnőm 23.születésnapjára.
Novembert írtunk, hűvös-nyirkos időjárás jellemezte a tájat. Ez a barátnőm pedig szinte él-hal a tündérek varázslatos és bűbájos világáért. Tehát készítettem egy ennivalóan (szó szerint) aranyos és téli tortát.


A torta alapja piskóta:
  • 8 tojássárgája
  • 8 tojásfehérje
  • 8 ek cukor
  • 8 púpozott ek liszt
  • csipet só
  • világoskék ételszínezék
A cukrot a sárgájával fehéredésig keverem, majd hozzá adom a lisztet, csipet sót, ételszínezéket, összedolgozom. A fehérjét kemény habbá verem, és óvatosan belekeverem a lisztes masszába. 2 tortaformát használtam, egy 26cm-est, és egy másikat ami fogalmam sincs mekkora, mert nem volt kisebb formám, és alufóliából készítettem egy kisebb peremet. Belekanalaztam a piskóta masszát, és egy habkártyával elsimítottam a tetejét, egy kis mélyedést hagyva a közepén, hogy ne legyen púpos. 
180°C-on 15-20 percig sütöm, amíg aranybarna nem lesz. A formában hagyom kihűlni.
A krémhez:
  • 250gr. mascarpone
  • 250ml  habtejszín
  • 200gr. porcukor
  • 250gr. áfonyaszósz
Felverem a habot, bele a cukor, a mascarpone és az áfonyaszósz. 
Rétegekre vágom a piskótát, és megkenem minden egyes részét. Nekem nagyon segített a habkártya, könnyen eltudtam simítani vele a krémet. Aztán jön rá a fondant.
A kisebb emeletet is ráhelyeztem, egy kis krémmel alásegíthetünk, hogy jobban megmaradjon a tetején.
Pizzavágóval könnyen leszedhetjük a felesleges fondant-ot a széleiről.
Én cukormázzal és a maradék fondant-nal díszítettem a tortámat.
Végül a torta csúcsdísze a munkahelyemről beszerzett Zúzmara forma, igazán különlegessé tette.
 1. Fondant pillangó
 2. Zúzmara hópelyhen (a csúcsok csúcsa :) )

3. És a kész torta :)

Mondanom sem kell, hogy meglepődött az ünnepelt. Nagyon különleges és kissé bizarr látványt nyújtott a mentakék piskóta a rózsaszín krémmel! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...